ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است
سرخط خبرها

آمار وحشتناک از تلفات غیرنظامیان در غزه | تلفاتی بیشتر از جنگ دو ساله اوکراین

  • کد خبر: ۱۹۳۱۹۷
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
آمار وحشتناک از تلفات غیرنظامیان در غزه | تلفاتی بیشتر از جنگ دو ساله اوکراین
حملات ماه گذشته میلادی رژیم صهیونیستی به غزه منجر به تلفات غیرنظامیانی شده که بیشتر از تعداد تلفات جنگ روسیه و اوکراین از زمان آغاز آن در ۶۲۰ روز پیش است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری آناتولی تلفات غیرنظامیان را در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز جنگ اوکراین و روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ جمع آوری و مقایسه کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به کشته شدن ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی از جمله ۴۱۰۴ کودک و ۲۶۴۱ زن و به زخمی شدن ۲۴ هزار نفر دیگر منجر شده است.

در کرانه باختری اشغالی و قدس نیز نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست ۱۵۵ فلسطینی را در ۳۱ روز گذشته کشته‌اند.

اما در اوکراین و از آغاز جنگ با روسیه تا هشتم اکتبر ۲۰۲۳، در مجموع ۹۸۰۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شدند.

این به این معناست که غیرنظامیان بیشتری در غزه در ماه گذشته میلادی کشته شدند که در مقایسه با اوکراین ۲۰ برابر است و این نشان دهنده شدت حملات رژیم صهیونیستی است.

۵ کودک هر ساعت در غزه کشته می‌شود

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از ۴۰ درصد از ۷۰۲۸ فلسطینی کشته شده در حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون کودک بوده‌اند که نشان می‌دهد هر ساعت حدود پنج کودک در غزه کشته می‌شوند.

سازمان غیردولتی "نجات کودکان" مستقر در انگلیس، فاش کرد که تعداد افراد زیر سن قانونی در فلسطین تنها در سه هفته گذشته از تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها در سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیشتر است.

بمباران بیمارستان‌ها

در این درگیری فعلی بیمارستان المعمدانی و بیمارستان "دوستی ترکیه- فلسطین" در غزه هدف بمباران نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت که به کشته شدن صدها غیرنظامی و همچنین هدف قرار دادن اطراف بیمارستان‌های وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین و اندونزی منجر شد.

بیمارستان الشفاء نیز که بزرگترین بیمارستان در نوار غزه بود و هزاران غیرنظامی و مجروح در آن پناه گرفته بود هدف نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی همچنین به ارتکاب جرایم جنگی به دلیل هدف قرار دادن مستقیم غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در نوار غزه و محاصره این باریکه متهم شده که به قطع آب، غذا، سوخت، برق و دارو به این منطقه منجر شده است.

بر اساس کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو، بیمارستان‌های غیرنظامی با هدف درمان مجروحان و بیماران، افراد ناتوان و موارد مربوط به بخش زایمان تحت هیچ شرایطی نباید هدف حمله قرار بگیرند و طرفین درگیری‌ها باید از آنها حفاظت کنند.

بر اساس اعلام رژیم صهیونیستی، ۳۰ سرباز این رژیم در درگیری‌های غزه از ۳۱ اکتبر کشته شدند، درحالیکه گردان‌های قصام ۲۴۲ سرباز رژیم صهیونیستی را گروگان گرفته است.

تلفات غیرنظامی در اوکراین

از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، سران کشورهای غربی بارها آن را محکوم کرده و تحریم‌هایی را علیه مسکو بابت «کشتار بی امان غیرنظامیان» در اوکراین وضع کرده‌اند اما چشم‌های خود را به بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی بسته‌اند.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه ۱۰ اکتبر خود به صورت ضمنی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

اما در مقابل، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در یک تجمع بزرگ حمایت از فلسطین در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳، گفت آنهایی که برای غیرنظامیان کشته شده در جریان جنگ اوکراین اشک تمساح می‌ریزند، در مقابل کشته شدن هزاران غیرنظامی بیگناه در غزه سکوت کرده‌اند.

او در این تجمع در استانبول گفت: شما بابت آنهایی که در اوکراین کشته شدند، اشک می‌ریزید اما درباره کودکان غزه چطور؟ چرا درباره آنها چیزی نمی‌گویید؟

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->